Sales activiteiten

Leads genereren met de website en advies hierover: In veel gevallen is het moeilijk om in één websitebezoek van een bezoeker een klant te maken. Leadgeneratie op een website is een vak apart en o zo moeilijk om deze goed te converteren naar een opdracht! 

Hierbij enkele handige tips die uit ervaring veel leads genereren…

Duidelijke contactformulieren – Op het moment van actie plaats een contactformulier. Zorg dat deze uitnodigt en makkelijk is in te vullen.

De juiste landingspagina, laat de klant direct daar uit komen waar hij wilt.

Gratis download – De bezoeker heeft interesse in jouw dienst of product? Geef dan een gratis download. Scheelt ook weer uitgave aan postzegels

Bel me terug – maar zorg dan wel dat de klant je kan bereiken want een wacht rij of nog erger in gesprek! Is dodelijk voor de deal. Let wel op de plaats waar de kosten worden gemaakt bij jou of de klant hoe klant vriendelijk ben je dan nog.

Gratis telefoonnummer – Werkt voor de particulier beter dan voor de zakelijke klant.

Vraag, antwoord en oplossing – Wordt je gek van onzinnige telefoontjes en e-mails dan kun je deze snel laten afhandelen door een FAQ op te stellen. Nog beter zou zijn dat de bezoeker niet alleen een antwoord maar ook een oplossing krijgt bij gestelde vraag. De mogelijkheid bestaat dat de klant niet altijd een antwoord krijgt. Koppel hier een vragenformulier aan. Of maak deze interactief.

Demonstratie – Laat zien hoe jouw product of dienst eruit ziet. Maak een film of een animatie om beter te presenteren. Prikkel en overtuig. Koppel en link door naar sites met filmpjes.

Gratis nieuwsbrief of RSS – Je wilt graag in contact komen en blijven met je potentiele klanten. Daarna wil je hem informeren. Nog beter is om uit het lees- of bezoek gedrag een goed profiel te krijgen van je lead. Biedt bijvoorbeeld een e-mail nieuwbrief aan. Bestaat je doelgroep uit mensen die niet veel op internet zitten dan kun je ook gewoon een papieren nieuwsbrief aanbieden.

Proefabonnement – Zien is overtuigen. Kun je een proefabonnement aanbieden zonder verplichtingen dan heb je een enorme leads-generator!

Doe iets anders – Aap je concurrent niet na. Blijf onderscheidend ook op de manier van potentiele klanten werven. Een voorbeeld die we samen met een klant bedachten is een gratis staaltje aanbieden om een stof te zien en te voelen voordat je het gaat kopen. Als je controle blijft houden op de hoeveelheid van aanvragers dan is het een enorme conversieboost bij het 2e bezoek!

Een business lead is een Engelse term voor verhandelde gegevens over een potentiele klant.

Business leads zijn mogelijke nieuwe klanten voor een bedrijf en worden ook wel prospects genoemd. Er zijn diverse gespecialiseerde bedrijven die zich bezighouden met het genereren van business leads uit de markt. Let op dat Business leads kunnen zowel consumenten zijn als bedrijven. Bedrijven die bijvoorbeeld op zoek zijn naar consumenten die een product willen afnemen kunnen dit doen via speciale sites die de contactgegevens doorsturen naar degene die kan voldoen aan de vraag van de aanvrager (de lead)

Schema van de internet Sales funnel.

venturaconnect-seo-sea